Emelkan Sebarang Pertanyaan Ke: ABC2109@moe.edu.my

Murid-Murid Tahun Enam 2015


Tanpa kita sedari, masa berlalu dengan begitu pantas. Tempoh enam tahun dirasakan umpama semalam sahaja. Kini, anda sudah berada pada penghujung tahun terakhir di sekolah rendah, iaitu Tahun Enam. Sebahagiannya bermula dari peringkat Prasekolah, dan sebahagian besarnya bermula dari Tahun Satu sehinggalah ke Tahun Enam. Daripada anda semua tidak mengenal huruf dan angka, sehinggalah anda dapat menguasai semua kemahiran yang dikehendaki. Maka, hari ini merupakan hari terakhir anda menuntut ilmu di SJK(C) Pasir Pinji 1.

Pasti ada diantara anda semua yang begitu hiba untuk berpisah dengan guru-guru yang amat dedikasi dan prihatin untuk mendidik serta mengasuh anda. Namun demikian, apalah daya kita untuk menghalang waktu untuk terus berlalu, lantaran setiap pertemuan pastinya akan berakhir dengan perpisahan. Justeru itu, walaupun berat hati untuk berpisah, kenyataannya perpisahan itu pasti akan hadir.

Pada kesempatan ini juga, kami warga sekolah menyusun sepuluh jari, memohon ampun dan maaf, seandainya ada antara kami ada yang melakukan kesalahan dan kekhilafan dari segi tutur kata dan perbuatan. Dan selamat menempuh alam sekolah menengah yang tentu jauh bezanya dengan budaya di sekolah rendah. 

Semoga anda semua akan terus membina kecemerlangan dan terus berbakti kepada ibu bapa anda serta masyarakat dan negara. Gunakanlah segala ilmu yang telah guru-guru kita curahkan untuk melayari alam remaja dan seterusnya dewasa dengan penuh ketabahan, keimanan dan ketakwaan.


Muaturun Buletin Sekolah Jilid II Tahun 2015 Disini.

0 komen:

Penafian

Pihak SJK(C) Pasir Pinji 1, Ipoh tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam portal ini.



Notis Hak cipta

Semua Hakcipta Terpelihara. Sebarang salinan perlu mendapat keizinan dari pihak sekolah.

Hubungi Kami

SJK(C) Pasir Pinji 1,
Jalan Padang, Pasir Pinji,
31650 Ipoh,Perak.
Emel : abc2109@1bestarinet.yes.my
Telefon / Faks : +6053211735

Waktu Pejabat
Isnin-Khamis
08:00 - 13:00 & 14:00 - 17:00
Jumaat
08:00 - 12:15 & 14:45 - 17:00