Emelkan Sebarang Pertanyaan Ke: ABC2109@moe.edu.my

Kejohanan Balapan & Padang 2015

Pada 16 Ogos yang lalu, SJK(C) Pasir Pinji 1 telah mengadakan Kejohanan Balapan & Padang Tahunan bagi tahun 2015. 

Acara pada hari itu dimulakan dengan perbarisan tabik hormat oleh murid sekolah kepada VIP-VIP jemputan, dan seterusnya bacaan ikrar kejohanan. Acara ini telah dirasmikan dengan meriahnya. Ucapan perasmian telah dilakukan oleh En. Ng Bau Aun iaitu Bendahari Lembaga Pengurus sekolah. Gimik perasmian pada tahun ini adalah dengan melancarkan ‘confetti launcher’ beramai-ramai oleh barisan Lembaga PIBG dan Lembaga Pengurus.

Berbagai acara yang dipersembahkan semasa acara perasmian tersebut. Antaranya adalah, persembahan Karate, Gendang Cina, Persembahan Tarian, dan Senamrobik beramai-ramai.

Sebanyak 25 acara sukan yang dipertandingkan. Ada juga acara yang telah disediakan untuk ibu bapa yang hadir. Acara ini mendapat sambutan yang menggalakkan dengan penyertaan yang agak memberangsangkan.

Kejohanan Balapan & Padang ini telah diakhiri dengan penyampaian hadiah kepada rumah sukan yang menjadi Johan keseluruhan dan perbarisan yang menarik. Ucapan perasmian penutup telah dilakukan oleh YDP PIBG, Pn. Woong Kook Fong serta laungan Hip Hip Hoore bagi menandakan berakhir temasya itu untuk kali ini.

Johan    - Rumah Kuning (125 mata)
Naib Johan Bersama - Rumah Hijau & Rumah Biru (106 mata)
Tempat Ke-4   - Rumah Merah (97 mata)

Perbarisan Menarik – Rumah Merah
Olahragawati Tahun 2015 - YAP PAK LING

Pada yang berjaya, diucapkan tahniah, juga pada yang kurang bernasib baik, cuba yang terbaik untuk temasya yang akan datang. Disertakan beberapa keping gambar untuk tatapan para pengunjung blog SJK(C) Pasir Pinji 1.









Beberapa lagi keping gambar sudah dimuatnaik di facebook rasmi SJK(C) Pasir Pinji 1.

0 komen:

Penafian

Pihak SJK(C) Pasir Pinji 1, Ipoh tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam portal ini.



Notis Hak cipta

Semua Hakcipta Terpelihara. Sebarang salinan perlu mendapat keizinan dari pihak sekolah.

Hubungi Kami

SJK(C) Pasir Pinji 1,
Jalan Padang, Pasir Pinji,
31650 Ipoh,Perak.
Emel : abc2109@1bestarinet.yes.my
Telefon / Faks : +6053211735

Waktu Pejabat
Isnin-Khamis
08:00 - 13:00 & 14:00 - 17:00
Jumaat
08:00 - 12:15 & 14:45 - 17:00